Kabaret warszawski

Wielka produkcja nastawiona na podbijanie zachodnich festiwali w Nowym Teatrze.

kabaret

Głównym zagadnieniem, poruszanym w teatrze Warlikowskiego od wielu lat, jest moment wykluczenia i analiza systemu władzy kulturowej, która za nim stoi. Nie inaczej jest i tym razem. Reżyser konfrontuje widzów z dwiema przestrzeniami historycznymi: Republiką Weimarską tuż przed dojściem Hitlera do władzy i Nowym Jorkiem po zamachach 11 września. Oba te okresy łączy  przede wszystkim fakt ujednolicenia społeczeństwa. W pierwszym przypadku – by zjednoczyć się wobec wspólnego wroga, w drugim – by wspólnie, w patriotycznych nastrojach przetrwać tragedię.

Warlikowski pokazuje marginesy tych sytuacji – ludzi będących na bakier z systemem: homoseksualistów, Żydów, transseksualistów. Narodziny monolitu kulturowego, to dla nich drastyczne zawężenie przestrzeni życia. Kabaret jest w wielu momentach spektaklem pięknym wizualnie (ponowny sukces Małgorzaty Szczęśniak), wielką rolę stworzyła też Magdalena Cielecka. Jedną z niewielu rzeczy, które u Warlikowskiego uwierają, jest elitarność jego teatru, który przecież swą tematyką ma wspierać wykluczonych, a tych, na pierwszy rzut oka, ciężko jednak znaleźć wśród widzów Nowego Teatru.

Bilety do teatru: repertuar – Warszawa

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: